Sunday, February 24, 2013

Un pic despre fotografie

In sapamanile care au trecut am petrecut neobisnuit de mult timp uitandu-ma peste aparatele foto aparute in ultima vreme. Fac chestia asta destul de rar, cam odata la 2-3 ani dupa care redevin ignorant la incercarile industriei de ma convinge ca am nevoie de ceva mai nou, de ceva mai nou, de ceva tehnologic mai avansat.

Legat de fotografie, privind oarecum obiectiv lucrurile nu pot sa zic ca am vreun talent deosebit la facut poze, poate sunt putin peste medie dar probabil meritul principal e acela de a fi in locul potrivit in momentul potrivit.  Astfel incat de-a lungul timpul s-au strans destul de multe poze care imi sunt dragi, majoritatea fiind din categoria omul potrivit la momentul potrivit cu lumina potrivita. 

Vazut din afara scopul principal al fotografilor, al turelor fotografice si a workshop-urilor de fotografie e sa realizeze fotografii, in vreme ce drumetul, alpinismul, alergatorul are ochii pe poteca, pe traseu, pe varf si in acelasi timp si un aparat foto la el pregatit sa importalizeze momentele deosebite. Sunt foarte multe momente in care, cel putin pentru mine, ti se pare ca ceea ce vezi in fata e atat de frumos incat iti atinge sufletul. Poate parea exagerat, si sunt convins ca nu sunt vazute si simtite de toti oamenii la fel, dar sunt momente care par perfecte, si in care cursul inexorabil al timpului pare intrerupt de divinitate, pentru tine, pentru privitor, pentru drumet, sau pentru alpinist.

Si uitandu-ma in spate la perioada in care am umblat prin munti cu un Canon S2 IS, desi pozele pareau ok in momentul respectiv, acum imi pare rau ca nu am avut o modalitate mai fidela de a importaliza momentul. Si ma gandesc ca la fel voi gandi si peste 5-10 ani de zile, cand ma uit peste pozele facut astazi cu Canon S90, sau cu D40x-ul. Totusi privind in spate mi-am propus sa sortez si sa aleg pozele care imi sunt dragi din primii doi ani, de pana in 2008, pentru ca sunt destul de multe poze care imi sunt dragi si din perioada respectiva.

Totusi revenind la momentul actual, pentru mai multe planuri viitoare, industria m-a convins sa imi usurez portofelul si sa fac trecerea pe un FF, respectiv D600-le de la Nikon, care in afara de problema murdarii senzorului in primele 6000 de cadre pare un aparat chiar reusit. Din pacate asta inseamna renuntarea si la lentila de 35mm de care sunt foarte multumit, si de un sigma 18-50 care a fost si el ok pentru perioada in care a fost singurul obiectiv pe care il aveam. Astfel incat momentan astept cumparatorii pe un fel de ebay german, dupa care probabil va urma trecerea la FF.

PS.

Din categoria site-uri foto extrem de utile pe care m-am tot plimbat in ultima vreme se merita mentionate:

No comments: